معرفي بوگات ويرون EB. 16.4 مدل جديد سال 2006


با نگاهي به داخل خودرو، درجه‌نماي عجيب "ويرون" (Veyron) خودنمايي مي‌كند. درجه‌بندي از صفر شروع و به 1001 ختم می‌شود. 1001 در اين مقياس معادل 987 اسب بخار است. اين درجه‌بندي انرژي بسيار زياد، توليد شده توسط موتور عظيم 16 سيلندري و 8 ليتري را نشان مي‌دهد. براي رسيدن به سرعت 155 مايل بر ساعت تنها 266 اسب بخار نياز است و وقتي از 721 اسب بخار باقي مانده استفاده بكنيم، مرزها را شكسته‌ايم. تنها خودروي سواري شهري قابل مقايسه با اين خودرو، "مك لارن" F1 است كه البته "بوگاتي" در سرعتهاي سرسام‌آور 200 مايل بر ساعت و بيش از آن، بسيار تاثيرگذارتر خواهد بود. ماكزيمم گشتاور ايجاد شده 922 (پوند در فوت) در سرعت 2000 دور بر دقيقه است؛ اما با خاموش كردن سيستم كنترل پايداري ESP، مي‌توانيم گشتاور را تا 1107 (پوند در فوت) افزايش داده و چرخش چرخها با دنده سه در زمينهاي لغزنده را تجربه كنيم. به هميم دليل آشنايي با سيستم اين خودرو كمي زمان مي‌برد؛ رانندگي با "ويرون" بي‌خطر و با استاندارد بالا است اما نيازمند ملاحظاتي نيز هست.
در حالي رانندگان ديگر در سرعتهاي بالاي 100 مايل بر ساعت بدون اطمينان مي‌رانند، شما مي‌توانيد سوت‌زنان با سرعت 212 مايل بر ساعت در يك بزرگراه محلي رانندگي كنيد.
ارتباط آنگلو- فرانس- ژرمني:
خانه جديد بوگاتي "مولشيم" در فرانسه است.
سرعت فوق‌العاده بالا: براي رسيدن به سرعت 254 مايل بر ساعت، آيروديناميك خودرو بايد تنظيم شده اشد. بدين منظور بايد دكمه سرعت را كه بين صندلي و كف قرار دارد، بزنيم. در سرعتهاي بالا، بال عقب و منحرف كننده هوا بخوبي عمل كرده، ارتفاع تا كف خودرو در جلو 6/2 اينچ و در عقب 8/2 اينچ شده و ضريب دراگ (كشش) كه در سرعتهاي بالا از اهميت زيادي برخوردار است از 37/0 به 36/0 كاهش مي‌يابد.
در حالت هندلينگ، كه براي سرعتهاي بالاي 233 مايل بر ساعت مناسب است، 331 پوند روي اكسل جلو و 441پوند روي عقبي خواهد بود. گفتيم كه مانند مرسدس بنز " مك لارن"، اين خودرو نيز مجهز به ترمز هوا است. اما حتي زماني كه بال عقب بالا باشد، ديد عقب اصلاً از بين نرفته و حفظ می‌شود. در سرعت‌‌های بالاي 126 مايل بر ساعت، وقتي پدال ترمز را بشدت فشار دهيم، ترمز هوا به ميزان (0.6g) شتاب ترمز را افزايش مي‌دهد و و چرخهاي عقب بدون آنكه قفل شوند، ترمز شديدتري مي‌بينند.