اطلاعات کامل در مورد پژو ۲۰۶
خودروي پژو 206 يکي از موفق ترين توليدات شرکت پژو در سالهاي اخير بوده که مورد توجه بسياري از جوانان قرار گرفته و به عنوان يک خودروي اسپورت در ميان جوانان ايراني جا باز کرده. پژو 206 در 5 تيپ مختلف توليد ميشه، اول مشخصات کلي اين خودرو که در تيپ هاي مختلف يکسان است:
.: بدنه :.
طول اين خودرو 3835 ميليمتر، عرض آن 1652 و ارتفاعش 1430 ميليمتر است.
.: سيستم فرمان و تعليق :.
فرمان پژو 206 از نوع هيدروليک و قطر دايره گردش آن 9/85 متر است. تعليق جلو از نوع مک فرسون و تعليق عقب از نوع بازويي با ميله چرخشي عرضي است.
.: تجهيزات استاندارد :.
تجهيزاتي که در هر 5 تيپ اين خودرو وجود دارد عبارتند از:
× چراغ مه شکن عقب و جلو
× شيشه گرمکن عقب
× قابليت تا کردن صندلي هاي عقب
× قفل مرکزي
× کولر
از پژو 206 چيزهاي زيادي براي گفتن وجود داره که به اختصار عرض ميکنيم:
× استفاده از سيستم سيم کشي BSI که باعث کاهش پيچيدگي سيم کشي و ارتباط راحت تر بين قسمت هاي مختلف خودرو ميشه.
× قطع شدن جريان سوخت در صورت واژگون شدن خودرو براي جلوگيري از حريق در خودرو.
× مقاومت بالاي بدنه خودرو، بدين صورت که اگر از روبرو با سرعت 65 کيلومتر تصادف کند تنها به ميزان 40درصد آسيب خواهد ديد.
× قابليت استفاده از بنزين با اکتان پايين که با يک سيستم اسکن وضعيت موتور انجام مي پذيرد، در خودروهاي ديگر در صورت استفاده از بنزين با اکتان پايين موتور خودرو دچار آسيب ميشود.
× استفاده از باطري هاي نوع MF که نياز به اسيد و نگهداري ندارند و از عمر بالاتري برخوردارند.
× موتور خودرو به طور اتوماتيک تنظيم ميشود و با هر وضعيت آب و هوايي به راحتي و به صورت نرمال کار ميکند.
× سيستم امنيتي خودرو به گونه اي است که اجازه استفاده از قطعات يک خودروي 206 را بر روي خودروي ديگر (چه 206 و چه نوع ديگر) نمي دهد. همچنين خودرو بدون سوويچ اصلي هرگز روشن نميشود و در صورت جا ماندن سوويچ در اتومبيل شما را با صداي بوق آگاه ميکند.
براي تيپ 2 اين خودرو امکانات خوبي وجود نداره و اگه حدود يک ميليون تومن پول بيشتر پرداخت کنيد و تيپ 3 را بخريد واقعا به نفع شما ميشه. پژو 206 اتوماتيک از موتور و گيربکس پيشرفته اي استفده ميکنه که اجازه مانور رو به راننده تا حد زيادي ميده، مثلا با استفاده از دو سيستم پردازش رانندگي که براي گيربکس اين تيپ در نظر گرفته شده ميتونيد در جاده هاي ناهموار يا برف گير با حالت ملايم (با افزايش سرعت کم) و براي جادههاي معمولي از حالت پر تحرک (با افزايش سرعت سريع) رانندگي کنيد.
يکي ديگه از قابليت هاي تيپ اتوماتيک، امکان تعويض دنده به صورت دستي است که شما فقط با فشار دسته دنده به جلو يا عقب ميتونيد دنده رو عوض کنيد، از تيپ 3 و بالاتر سيستم تنظيم دما و تهويه هوشمند نصب شده که مثلا شما ميتونيد يک دماي خاص رو بهش بديد و هميشه دماي داخل اتومبيل در همون حد تنظيم شده باقي خواهد ماند، چه در سرما و چه در گرما; همچنين ميتونيد درجه کولر يا بخاري، جهت وزش باد ( از بالا، پايين و يا داشبورد ) و تنظيمات ديگه رو به راحتي توسط اين سيستم مشخص کنيد.
شيشه جلوي پژو 206 از اکثر خودروهاي داخلي بزرگتره و ديد خيلي خوبي رو به راننده ميده، به حر حال دوستان، پژو 206 براي همه ما خودروي شناخته شده اي هست و صحبت از مشخصات ديگه اون ممکنه به درازاي مطلب بينجامه، اميدوارم که از نظرات خودتون ما رو بي نصيب نذاريد.
.: بدنه :.
طول اين خودرو 3835 ميليمتر، عرض آن 1652 و ارتفاعش 1430 ميليمتر است.
.: سيستم فرمان و تعليق :.
فرمان پژو 206 از نوع هيدروليک و قطر دايره گردش آن 9/85 متر است. تعليق جلو از نوع مک فرسون و تعليق عقب از نوع بازويي با ميله چرخشي عرضي است.
.: تجهيزات استاندارد :.
تجهيزاتي که در هر 5 تيپ اين خودرو وجود دارد عبارتند از:
× چراغ مه شکن عقب و جلو
× شيشه گرمکن عقب
× قابليت تا کردن صندلي هاي عقب
× قفل مرکزي
× کولر
از پژو 206 چيزهاي زيادي براي گفتن وجود داره که به اختصار عرض ميکنيم:
× استفاده از سيستم سيم کشي BSI که باعث کاهش پيچيدگي سيم کشي و ارتباط راحت تر بين قسمت هاي مختلف خودرو ميشه.
× قطع شدن جريان سوخت در صورت واژگون شدن خودرو براي جلوگيري از حريق در خودرو.
× مقاومت بالاي بدنه خودرو، بدين صورت که اگر از روبرو با سرعت 65 کيلومتر تصادف کند تنها به ميزان 40درصد آسيب خواهد ديد.
× قابليت استفاده از بنزين با اکتان پايين که با يک سيستم اسکن وضعيت موتور انجام مي پذيرد، در خودروهاي ديگر در صورت استفاده از بنزين با اکتان پايين موتور خودرو دچار آسيب ميشود.
× استفاده از باطري هاي نوع MF که نياز به اسيد و نگهداري ندارند و از عمر بالاتري برخوردارند.
× موتور خودرو به طور اتوماتيک تنظيم ميشود و با هر وضعيت آب و هوايي به راحتي و به صورت نرمال کار ميکند.
× سيستم امنيتي خودرو به گونه اي است که اجازه استفاده از قطعات يک خودروي 206 را بر روي خودروي ديگر (چه 206 و چه نوع ديگر) نمي دهد. همچنين خودرو بدون سوويچ اصلي هرگز روشن نميشود و در صورت جا ماندن سوويچ در اتومبيل شما را با صداي بوق آگاه ميکند.
براي تيپ 2 اين خودرو امکانات خوبي وجود نداره و اگه حدود يک ميليون تومن پول بيشتر پرداخت کنيد و تيپ 3 را بخريد واقعا به نفع شما ميشه. پژو 206 اتوماتيک از موتور و گيربکس پيشرفته اي استفده ميکنه که اجازه مانور رو به راننده تا حد زيادي ميده، مثلا با استفاده از دو سيستم پردازش رانندگي که براي گيربکس اين تيپ در نظر گرفته شده ميتونيد در جاده هاي ناهموار يا برف گير با حالت ملايم (با افزايش سرعت کم) و براي جادههاي معمولي از حالت پر تحرک (با افزايش سرعت سريع) رانندگي کنيد.
يکي ديگه از قابليت هاي تيپ اتوماتيک، امکان تعويض دنده به صورت دستي است که شما فقط با فشار دسته دنده به جلو يا عقب ميتونيد دنده رو عوض کنيد، از تيپ 3 و بالاتر سيستم تنظيم دما و تهويه هوشمند نصب شده که مثلا شما ميتونيد يک دماي خاص رو بهش بديد و هميشه دماي داخل اتومبيل در همون حد تنظيم شده باقي خواهد ماند، چه در سرما و چه در گرما; همچنين ميتونيد درجه کولر يا بخاري، جهت وزش باد ( از بالا، پايين و يا داشبورد ) و تنظيمات ديگه رو به راحتي توسط اين سيستم مشخص کنيد.
شيشه جلوي پژو 206 از اکثر خودروهاي داخلي بزرگتره و ديد خيلي خوبي رو به راننده ميده، به حر حال دوستان، پژو 206 براي همه ما خودروي شناخته شده اي هست و صحبت از مشخصات ديگه اون ممکنه به درازاي مطلب بينجامه، اميدوارم که از نظرات خودتون ما رو بي نصيب نذاريد.
+ نوشته شده در دوشنبه سی ام دی ۱۳۸۷ ساعت 10:30 توسط محمدرضا جعفریان
|