مباحث بیست گانه مقررات ملی ساختمان
ادامه در صفحه بعد است
ادامه در صفحه بعد است
نكاتی درباره سیستم كلاچ خودرو
در صنعت خودرو در بخش انتقال قدرت، سیستم كلاچ به عنوان یكی از كلیدیترین مجموعهها مطرح است و عملكرد صحیح آن، تاثیر مستقیم در كاركرد خودرو و از جمله بخش تولیدكننده قدرت (موتور) و بخش انتقال نیروی محركه (جعبه دنده، میله گاردان، دیفرانسیل، پلوسها و...) دارد و در صورت بروز اشكال در این سیستم ـ حتی به شكل جزئی ـ راندمان خودرو با مشكل مواجه میشود.
معرفي بوگات ويرون EB. 16.4 مدل جديد سال 2006
در حالي رانندگان ديگر در سرعتهاي بالاي 100 مايل بر ساعت بدون اطمينان ميرانند، شما ميتوانيد سوتزنان با سرعت 212 مايل بر ساعت در يك بزرگراه محلي رانندگي كنيد.
ارتباط آنگلو- فرانس- ژرمني:
خانه جديد بوگاتي "مولشيم" در فرانسه است.
سرعت فوقالعاده بالا: براي رسيدن به سرعت 254 مايل بر ساعت، آيروديناميك خودرو بايد تنظيم شده اشد. بدين منظور بايد دكمه سرعت را كه بين صندلي و كف قرار دارد، بزنيم. در سرعتهاي بالا، بال عقب و منحرف كننده هوا بخوبي عمل كرده، ارتفاع تا كف خودرو در جلو 6/2 اينچ و در عقب 8/2 اينچ شده و ضريب دراگ (كشش) كه در سرعتهاي بالا از اهميت زيادي برخوردار است از 37/0 به 36/0 كاهش مييابد.
در حالت هندلينگ، كه براي سرعتهاي بالاي 233 مايل بر ساعت مناسب است، 331 پوند روي اكسل جلو و 441پوند روي عقبي خواهد بود. گفتيم كه مانند مرسدس بنز " مك لارن"، اين خودرو نيز مجهز به ترمز هوا است. اما حتي زماني كه بال عقب بالا باشد، ديد عقب اصلاً از بين نرفته و حفظ میشود. در سرعتهای بالاي 126 مايل بر ساعت، وقتي پدال ترمز را بشدت فشار دهيم، ترمز هوا به ميزان (0.6g) شتاب ترمز را افزايش ميدهد و و چرخهاي عقب بدون آنكه قفل شوند، ترمز شديدتري ميبينند.
برای دانلود کتاب الکترونیکی روی ادامه مطلب کلیک کنید
كاهش مقدار مواد زائد به منظور بهينه سازي پيش فرم در فرآيند آهنگري
با استفاده از ترکيب شبکه عصبي و الگوريتم ژنتيك
نویسنده :
مصطفي هادي ، محمد جعفر حداد
بهينه سازي حرکت سروُمکانيزم هيدروليکي با الگوريتم ژنتيک
بهينه سازي حرکت سروُمکانيزم هيدروليکي با الگوريتم ژنتيک
نویسندگان :
فرشيد آقاداوودي ، شهرام لنجان نژاديان
بزرگترین مجموعه ایبوک های فنی و مهندسی با قیمت استثنائی آماده عرضه شد ! | |
بزرگترین مجموعه ایبوک های فنی و مهندسی با قیمت استثنائی آماده عرضه شد ! با سلام خدمت دوستان عزیز,بازدیدکنندگان محترم طبق درخواست دوستان مبنی بر عدم وجود رفرنس و منبع خوب و کامل در ضمینه کتاب های فنی و مهندسی یک مجموعه بسیار نفیس و بزرگ ایبوک توسط فروشگاه سایت آماده عرضه شده که به با حجمی در حدود 35 گیگابایت آماده عرضه به دوستان عزیز هستش ! لازم به ذکر هست که این مجموعه شامل اکثر کتب های رشته های مختلف فنی و مهندسی هست و کتاب ها همه با ISBN و بصورت کامل و با کیفیت مناسب هستند ! با توجه به رسالت فروشگاه ما و خرید با حداقل قیمت برای مشتریان گرامی قیمت هم بسیار مناسب در نظر گرفته شده ! ![]() |
-نویسنده ی کتاب ها: گروهی
-نام کتاب ها : مهندسی
-فرمت کتاب ها: pdf و mht
-نوع: مهندسی
-نام مترجم ها: گروهی
-حجم کتاب: ----
-تعداد صفحات: گروهی
-زبان: انگلیسی
-تاریخ انتشار: گروهی
توضیحات در مورد کتاب ها(تعداد کتاب ها 24 عدد):
به خاطر تقاضای زیاد و ورودی هایی که از موتور خای جستجو دریافت کردیم تصمیم گرفتیم که مجموعه ای از کتاب های مهندسی را برای مهندسان فنی به زبان اصلی تهیه کنیم تا در کارهای خود از انها استفاده کنند.این کتاب ( هندبوک ) ها را می توانید به دو شکل یک جا و جداگانه دریافت کنید.حجم هر کتاب کمتر از 1 مگابایت و به صورت یکجا 10 مگابایت می باشد.
منبع مطالب و نوشته ها : www.freebooks.blogfa.com پسورد: www.freebooks.blogfa.com دانلود یکجا با حجم 10 مگابایت از 4shared.com
امروزه قيمت و كيفيت از مهمترين مزيتهاي رقابتي در صنايع به شمار ميآيند. از اين رو بررسي رابطه بين اين دو مزيت رقابتي در سالهاي اخير به ويژه در صنايع پيشرو و كشورهاي صنعتي بسيار مورد بحث بوده است. اين كه بدي كيفيت چه تاثيري بر قيمت محصولات و متعاقباً درآمد شركت خواهد داشت و نيز براي رسيدن به كيفيت مطلوب بايد چقدرهزينه كنيم، بحث هزينهيابي كيفيت را جايگاهي ويژه بخشيده است.
هزينهيابي كيفيت از مباحث جديد مديريتي است كه ميتواند وضعيت و عملكرد شركت را از ابعاد مختلف مانند حسابداري بهاي تمام شده (حسابداري صنعتي)، كنترل كيفيت، تعميرات و نگهداري، زنجيره تامين، مديريت توليد، انبارها، ايمني و بهداشت، آموزش و بهسازي و موارد ديگر نشان دهد و با تهيه ترازنامه كيفيت در شركت و مقايسه روند هزينههاي كيفيت ميتوان هزينه كيفيت در شركت را كنترل و بهبود بخشيد.
تاكيد و كار بر روي مفاهيم هزينهيابي كيفيت در طول زمان، نكات مهم و ارزشمندي را مشخص كرده است كه از اهميت بالايي برخوردارند. برخي از اين نكات عبارتند از:
ã هزينههاي كيفيت در گزارشهاي حسابداري به طور كامل ثبت نميشوند و اغلب هزينههاي واقعي كيفيت بسيار بيشتر از موارد گزارش شده هستند.
ã هزينههاي كيفيت نبايد تنها در مورد فعاليتهاي عملياتي و توليدي درنظر گرفته شوند بلكه فعاليتهاي خدماتي و پشتيباني نيز تاثير عمدهاي در افزايش يا كاهش هزينههاي كيفيت دارند، بنابراين بايد هزينههاي مربوط نيز در هزينههاي كيفيت مورد سنجش و ارزيابي قرار گيرند.
ã كاهش هزينههاي كيفيت در چارچوب برنامههاي استراتژيك سازمانها قرار دارد.
با توجه به اينكه چگالي انرژي گازطبيعي در دما و فشار محيط، تقريباً يك هزارم بنزين است، نميتوان از آن در فشار محيط به عنوان سوخت جايگزين استفاده كرد زيرا در اين حالت، به فضاي بسيار زيادي براي ذخيرهسازي اين گاز نياز است. به همين علت، در حال حاضر با توجه به محدوديت حجم خودروها و لزوم كاهش فضاي موردنياز جايگاههاي سوختگيري گازطبيعي، سه روش براي ذخيره گازطبيعي موجود است. بهترين اين روشها، روشي است كه با صرف حداقل هزينه، فضا و وزن ممكن، مقادير بيشتري از اين گاز را با ايمني بيشتر ذخيره كند. اين روشها عبارتند از: فشرده كردن گاز طبيعي(CNG)، مايع كردن گازطبيعي(LNG) و جذب كردن گازطبيعي (ANG). مخازن ذخيره گازطبيعي فشرده، رايجترين روش ذخيره گازطبيعي در خودرو به شمار ميرود. اين مخازن، اغلب استوانهاي شكل هستند و معمولاً در صنعت گازطبيعي فشرده به صورت يكپارچه، بدون استفاده از جوشكاري و در چهار نوع توليد ميشوند كه عبارتند از: مخازن نوع يك (CNG-1)، مخازن نوع دو (CNG-2)، مخازن نوع سه (CNG-3) و مخازن نوع چهار(CNC-4) [1]
در حال حاضر، تحقيقات متعددي در زمينه بهينهسازي روشهاي توليد و مشخصات اين مخازن در حال انجام است كه ميتوان به ساخت مخازن بابازده حجمي بالا (conformable cylinder) با استفاده از روش توليد مخازن نوع سه و چهار [2,3,4] و مخازن با قطر بزرگ (Large diameter) با استفاده از روش توليد مخازن گازطبيعي فشرده اشاره كرد. در انتهاي اين مقاله، فناوريهاي توليد اين مخازن توضيح داده ميشوند.
دانلود کتاب طراحی قالبهای پلاستیک نوشته استاد رئوفی که سالها از چاپ آن میگذرد را برای دانشجویان و علاقه مندان به طراحی قالبهای پلاستیک پیشنهاد میکنم.
این کتاب مدتها از چاپش میگذرد و تقریبا پیدا کردن آن سخت میباشد .
لینک های دانلود را از ادامه مطلب دریافت نمایید.
چکیده:
در دهه اخیر، تکنولوژی های جدیدی در زمینه ی ذخیره سازی انرژی به بازار آمده اند .این تکنولوژی ها انتقال سریع انرژی را فراهم می نمایند. این پیشرفت نسبت به باطری های الکتروشیمیایی قدیمی به قدری عجیب و جالب توجه بود که می توان آن را با پیدایش الکترومغناطیس های فوق سرد و یا موتورهای استارت سریع (که با کمک انرژی پنوماتیک یا هیدرولیک ساخته شدند) مقایسه کرد .
اخیرا صنعت شاهد پیدایش مجدد یکی از قدیمی ترین تکنولوژی های ذخیره سازی انرژی یعنی فلایویل بوده است . چرخ طیار های جدید دارای اشکال متنوعی هستند. از چرخ طیار های کامپوزیتی که برای سرعت های دورانی بسیار بالا مناسب هستند گرفته تا چرخ های فولادی قدیمی که به موتور های دورانی کوپل می گردند . در این مقاله، ما انواع مختلفی از چرخ طیارها که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی می کنیم. علاوه بر آن به برسی باطری های فعال مکانیکی نیز می پردازیم. واحدی که یکی از جالب ترین گونه های چرخ طیارهای نوین و قدیمی می باشد. این سیستم در حالیکه فضایی در حدود 11 فوت مربع را اشغال می کند قادر است توانی برابر 500 کیلو وات را منتقل نماید.
در این مقاله علاوه بر مقایسه چرخ طیار های قدیمی و جدید به معرفی یکی از محصولات شرکت CleanSource نیز پرداخته می شود.
بخش بزرگي از انرژي حاصل از احتراق درون موتور به صورت انرژي حرارتي از اگزوز خودرو خارج مي شود. اگر بتوان اين انرژي را به گونه اي بازيافت نموده و مجدداً مورد استفاده قرار داد، مي توان تا حدود هشتاد درصد اتلاف انرژي در اگزوز را کاهش داد. تلاش محققين شرکت بي-ام-و در اين زمينه، پيدايش فناوري جديدي با نام توربواستريمر را سبب شده است که نسل جديدي از خودروهاي هيبريدي را به وجود خواهد آورد.
كاربرد دستگاه مختصات متعامد محلي در روش المان محدود توسعه يافته جهت تحليل ترك دو بعدي
چکیده : در این مقاله تحلیلی از جنبه های فلسفی و منطقی استدلال در قانون دوم ترمودینامیک براساس دیدگاههای کلاسیک فلسفهء علم ارا ئه میشود . آیاقانون دوم ترمودینامیک حکمی عام ومسلم ازاعیان خارجی و منافی اراده آزاد است؟
مایع Fluid
گاز Gas
چگال بوز-اینیشتین Bose-Einstein condensate
پلاسما Plasma
چگال فرمیونی Fermionic Condensate
تاریخچه ماشین تراش :
ماشین های تراش که ابتدایی ترین نوع ماشینهای افزار بشمار می روند، تاریخچه آن بین قرن 17 و 18 شروع شده که در ابتدا معمولی ترین و یا قدیمی ترین روش تراش، تراشیدن چوب بوسیله درخت بوده است. بدین معنی که دو سر چوب را بین دو درخت قرار داده و یک طناب به شاخه درخت بسته و آنرا حول چوب مورد نظر پیچیده و طرف دیگر طناب را شخص دیگری گرفته و با دست طناب را به حرکت در می آورد شخص دومی که در طرف مقابل قرار گرفته با رنده چوب را می تراشید این قدیمی ترین روش تراش چوب بوده است.
اولین ماشین تراش در سال 1740 در فرانسه ساخته شد. در این ماشین وسیله چرخش محور اصلی بوسیله دست بود، یک دست گرداننده محور آن ( محور کار ) مستقیما روی دستگاه که به محور اصلی متصل است توسط دو چرخ دنده ساده به میله پیچ بری متصل می باشد قرار گرفته است. در این نوع ماشین برای تعویض چرخ دنده های متفاوت جهت پیچ تراشی پیچ های متفاوتی پیش بینی شده بود.
در ادامه مطلب
برای خواندن ادامه مطلب لطفابه ادامه مطلب مراجعه کنید.
عملیات حرارتی فولادهای ماریجینگ
مقدمه:
فولادهای ماریجنینگ فولادهای پر آلیاژ-کم کربن-آهن ونیکل باساختار مارتنزیتی هستند که دارای ترکیبی عالی از استحکام وتافنسی به مراتب بالاتر از فولادهای پر کربن کوینچ شده می باشند.
این فولادها دو کاربرد بحرانی ومتمایز فولادهای کربن آبداده که استحکام بالا وتافنس وانعطاف پذیری خوب مورد نیاز است را دارا میباشد . فولادهای کربنی آبداده استحکامشان را از مکانیسمهای تغییر فاز وسخت گردانی بدست میآورند. ( مثل شکل گیری مارتنزیت و بینیت ) واین استحکام پس از رسوب گیری کاربیدها در طول مدت تمپر کردن بدست می آید. درمقایسه فولادهای ماریجینگ استحکامشان را از شکل گیری یک فولاد مارتنزیتی کم کربن انعطاف پذیرو سخت آهن ونیکل بدست می آورند که می توانند بوسیله رسوب گیری ترکیبات بین فلزی در طول مدت پیرسختی استحکام بیشتری داشته باشند. دوره ماریجینگ بر اساس پیرسختی ساختار مارتنزیتی وضع شده است.